Behandelovereenkomst 18+
Waarom deze overeenkomst?
Je bent van plan bij MINDCARE in behandeling te komen. Wij hopen jou in een paar goede stappen verder te kunnen helpen.
We spreken graag een aantal algemene dingen met je af die belangrijk zijn om met elkaar af te stemmen voordat we beginnen. De afspraken die hieronder staan gelden voor alle cliënten boven de 18. We maken natuurlijk ook een aantal afspraken over de inhoud van de behandeling die alleen voor jou gelden. Deze stel je later vast samen met je behandelaar in het behandelplan.
We willen graag dat je onderstaande goed doorleest en voor de start van je behandeling ondertekend. Dit kan door de datum en jouw handtekening te zetten hier onderaan dit formulier.
Voorwaarden
MINDCARE en jij verklaren het volgende te zijn overeengekomen:
MINDCARE is gecontracteerd bij een aantal zorgverzekeraars. Wanneer jij bij deze zorgverzekeraar verzekert bent dan declareert MINDCARE rechtsreeks bij jou zorgverzekeraar. Jij hebt alleen de kosten van jouw eigen risico.
Het gaat om de volgende zorgverzekeringen:
- Salland
- Zorg en Zekerheid
- Menzis
- VGZ
- ASR
- DSW
- CaresqBen jij bij een andere zorgverzekeraar verzekerd dan valt de behandeling onder een particulier zorgtraject wat betekent dat jijzelf verantwoordelijk bent voor de financiering. Het kan dat een deel van de kosten vergoed wordt. Dit regel jij zelf met de zorgverzekeraar.
Jij betaalt de factuur van MINDCARE bij voorkeur binnen 14 dagen, in ieder geval binnen een maand na factuurdatum. Het uurtarief is voor een regulier behandelingsconsult door een GZ-psycholoog is € 168,94 per uur.
Wanneer je kiest voor onverzekerde zorg, en dus niet in aanmerking hoeft te komen voor vergoeding van de zorgverzekeraar is het uurtarief €125,-. Je behandeling wordt dan uitgevoerd door een psycholoog, orthopedagoog of een vaktherapeut. De regie wordt gevoerd door een orthopedagoog-generalist. Voor diagnostiek geldt dan een uurtarief van €135,-
Wil je hiervoor in aanmerking komen geef dit dan door bij ons secretariaat. Wij passen de tarieven aan. Je kunt de factuur dan niet indienen bij de zorgverzekeraar.Er worden enkel face to face afspraken in rekening gebracht en daarnaast kan collegiaal overleg in rekening gebracht worden. Opstellen van onderzoeksverslagen en overige verslaglegging wordt dus verder niet in rekening gebracht.
Je maakt na de intake een afspraak met je behandelaar om na ongeveer 10 tot 15 gesprekken een evaluatiegesprek te hebben. Je kunt dan besluiten om te stoppen of om verder te gaan met de behandeling.
Met je behandelaar bespreek je eigen doelen. Deze doelen leg je vast in een behandelingsplan. Dit is een werkdocument en kan tussentijds bijgesteld worden als dat passender is.
De gespreks- en eindverslagen worden vastgelegd in ons elektronisch cliëntendossier.
Het helpt voor de behandeling om zoveel mogelijk te weten wie belangrijke anderen voor jou zijn en wat je eventueel in het verleden al aan behandeling hebt gehad. Dit kunnen vorige behandelaren zijn geweest, maar ook belangrijke sociale contacten zijn, zoals jouw ouders. Op het formulier toestemmingsinformatieoverdracht derden kan je deze informatie invullen en aangeven dat wij contact met deze partijen mogen opnemen. Je kunt ook zelf eerdere behandelverslagen en/of onderzoeksgegevens naar ons opsturen. We nemen nooit contact op met een andere partij zonder jouw toestemming en/of buiten jouw medeweten.
De behandelaar heeft geheimhoudingsplicht. Wat je over jou vertelt komt, zonder jouw toestemming, niet bij anderen terecht.
Wanneer je om één of andere reden niet op je afspraak kunt verschijnen moet je je afspraak 24 uur van te voren afzeggen. Wanneer dit niet is gebeurd zullen wij de kosten voor 50% bij jou in rekening brengen, deze worden niet vergoedt door jouw zorgverzekering. Je zult deze dan dus zelf moeten betalen. Niet leuk, dus wees daar alert op!
Wanneer je ontevreden bent over de behandeling of twijfel hebt over hoe bepaalde zaken verlopen probeer dit dan aan te geven bij je behandelaar. Meestal helpt dit juist goed om dingen te verbeteren. Je behandelaar zal hier zoveel mogelijk ruimte voor geven en meekijken naar oplossingen of verbetering mocht dat aan de orde zijn. Op onze website vind je ook een klachtenformulier waarmee je verzoekt om een gesprek met MINDCARE en waarbij je verbetervoorstellen kunt doen.
Al onze medewerkers zijn geregistreerd binnen een kwaliteitskader die verbonden is aan klacht- en tuchtrecht. Mocht jouw klacht binnen MINDCARE niet naar tevredenheid worden opgelost dan kan je bij betreffende register je klacht indienen. Ook zijn we aangesloten bij het klachtportaal zorg.
MINDCARE is alleen bereikbaar tijdens kantoortijden. MINDCARE heeft geen 24-uurs zorg en geen crisisdienst.
Wij houden hier rekening mee wanneer wij jou in behandeling nemen. Wanneer wij denken dat je beter op je plek bent bij een zorgaanbieder die dit wel biedt zullen wij jou verwijzen. Wanneer je zelf denkt dat je dit nodig hebt willen we graag dat je dit bij aanmelding laten weten, zodat we hierover kunnen overleggen.
Wanneer je buiten kantoortijden hulp nodig hebt bel dan naar de spoedlijn van jouw huisartenpost.